Recomanacions de prestació de serveis (reparació de productes, serveis a domicili, etc.)
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) i la Diputació de Barcelona demanen precaució a l'hora de contractar un professional per realitzar reformes i manteniment de la llar (pintors, fusters, lampistes, electricistes, etc.), la reparació d'electrodomèstics, el transport de vehicles avariats, els serveis de perruqueria i estètica, etc.
Recomanacions:
- Informeu-vos de les tarifes de preus, preus de la mà d'obra, preus de desplaçament, de les peces, etc. abans de contractar el servei.
- No us precipiteu amb els serveis publicitats amb certs descomptes.
- Fixeu-vos en la publicitat: que hi consti el nom i l'adreça de l'empresa.
- Pareu atenció amb els serveis urgents.
- Demaneu pressupost previ per escrit.
- Exigiu sempre el resguard de dipòsit si deixeu dipositt un producte per prestar un servei.
- Les avaries o defectes ocults posteriors al pressupost han de constar per escrit i han d'estar signades per ambdues parts, també les modificacions que demaneu.
- Demaneu la factura detallada.
- Vigileu! Si no accepteu el pressupost, us poden cobrar les despeses de la seva elaboració.
- Tots els professionals que realitzin serveis a domicili han d'anar degudament identificats. No dubteu a exigir-los l'acreditació abans de deixar-los entrar a casa!
- Existeixen recàrrecs addicionals si sol·liciteu el servei urgent o en hores nocturnes o festius. Informeu-vos sempre del cost del servei abans d'encarregar-lo.
- Si teniu una assegurança de la llar pot ser que moltes avaries que tingueu a casa quedin cobertes per l'asseguradora. Informeu-vos abans d'encarregar el servei a un tercer.
- Els/les tècnics/ques disposen de fulls oficials de reclamació/denúncia.
- És una garantia contractar una empresa adherida al Sistema Arbitral de Consum.
Per consultar o tramitar una reclamació us podeu adreçar a la nostra Oficina Municipal d'Informació al Consumidor o al correu electrònic omic@castellarvalles.cat.