Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut

Continguts

El dret d'admissió

Què és el dret a l'admissió?

El dret d’admissió es troba regulat pel Decret 200/1999, de 27 de juliol, d’admissió en els establiments públics on es realitzen espectacles i activitats recreatives, aprovat pel Parlament de Catalunya.

És el dret que permet a un establiment públic admetre o rebutjar l’entrada a una persona per motius concrets i objectius, sempre que no siguin discriminatoris o contraris als drets fonamentals. Es reconeix aquest dret a tots els establiments públics ( bars, discoteques, pubs.) i espectacles, ja siguin de titularitat privada o pública.

La utilització del dret d’admissió ha d’anar acompanyada, obligatòriament, de les condicions de restricció d’accés al local. Aquestes condicions, que han ser clares i objectives, han d’estar exposades mitjançant cartells o publicitat en els accessos dels establiments, i podran ser supervisades per la Generalitat de Catalunya.

Motius pels quals poden prohibir-nos l'accés

  • Tenir una actitud violenta o provocar aldarulls.
  • Dur armes o objectes que puguin ser utilitzats com a tals.
  • Dur roba o símbols que incitin a la violència, al racisme o la xenofòbia.
  • Poder molestar a altres persones que estiguin en el local, especialment per estar consumint drogues o mostrar signes d’haver-les consumit o d’embriaguesa. Una vegada dins del local es podrà ser expulsat per les mateixes causes.
  • No complir els requisits d’accés continguts en el cartell situat en l’entrada, sempre i quan, aquests no siguin discriminatoris.
  • Que l’aforament estigui complet
  • Voler entrar quan el local està a punt de tancar.
  • Voler entrar quan ja hagi començat un espectacle.

Qui pot prohibir-nos l'accés a l'establiment? Qui pot decidir qui entra i qui no?

Per a evitar un possible abús en l’exercici del dret d’admissió, el personal de control d’accés ha d’obtenir l’habilitació pertinent superant uns mòduls de coneixements i de caràcter pràctic, impartits en centres docents legalment autoritzats. Aquesta habilitació s’acreditarà mitjançant l’expedició d’un carnet professional.

Quantes vegades un heu trobat que el porter d’una discoteca és qui decideix que pot entrar i qui no? Doncs bé, la persona que realitza el control d’accés ha de portar un distintiu visible que digui “ Personal de Control d’Accés” i en el qual hi figuri el seu número de carnet professional. El personal de control, a més, ha d’auxiliar a les persones que es trobin ferides i trucar al telèfon d’urgències corresponent en cas que necessitin assistència mèdica. Per això, han d’haver realitzat prèviament un curs de primers auxilis i de formació específica sobre l’actuació en situacions de perill per a les persones, autocontrol i defensa personal.

Irregularitats

Quantes vegades heu arribat a la porta d’una discoteca o bar musical i no us han deixat entrar? Feu un repàs de les irregularitats existents i penseu si alguna de les situacions exposades us és familiar:

  • Arribes a un local de moda disposat a passar la nit i quan poses el peu en la porta et trobes amb un tipus que diu: “ Espera un moment. Quanta gent sou? Li contestes, i mentre esperes, veus que altres entren de forma gratuïta, a vosaltres us demanen 12 euros per a entrar.
  • Altra qüestió i potser la més dura, és que el porter no us deixa entrar per la manera que aneu vestits i als altres, que van iguals, els deixen entrar sense problemes.

Davant aquesta situacions, què fas?

1.    Empipar-te i marxar.

2.    Discutir amb el porter.

3.    Demanar el full de reclamacions, llista de preus i buscar a la Guàrdia Urbana.

Si alguna vegada us heu trobat en alguna d’aquestes situacions i, a més, el porter del local us ha amenaçat verbalment o agredit físicament, heu de saber que podeu denunciar els fets i, a partir d’aquí, l’establiment serà inspeccionat i sancionat per l’administració.

Solucions

  • Exigir sempre l’exposició de cartells on hi figurin els requisits per a entrar i el preu de l’entrada, que ha de ser visible des dels accessos al local.
  • Si no els tenen, demanar el fulls de reclamacions i exposar tot el que hagi passat.
  • Estan obligats ha tenir fulls de reclamació i de donar-los a que els sol·liciti. Si et trobes que no tenen fulls de reclamació o no els volen donar, vés a buscar a l’autoritat competent, és a dir, Guàrdia Urbana o Policia Autonòmica i exigeix  una còpia de l’acta de compareixença de les autoritats. Desprès, convé denunciar els fets als Departament d’Interior i al Departament d’Indústria, Comerç i Turisme, per infracció en matèria de política de l’espectacle i de consum respectivament.

Tot això es pot reduir a una simple gestió: Acudir a la Policia Local a la primera irregularitat que trobeu. No s’ha de pensar que no servirà per a res, perquè les multes i suspensions no triguen a arribar, així que ACTUE per a acabar amb aquests abusos.

L’exercici del dret d’accés mai pot danyar drets o llibertats fonamentals com la integritat física, la dignitat de la persona, la no discriminació, la igualtat i la llibertat.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40