Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Comerç, mercat i consum

Telèfon
Telèfon

Consells pràctics d'ús dels serveis de tarificació addicional (803, 806, 807, 907 i 905)

L’OMIC i la Diputació de Barcelona demanen precaució en els serveis de tarifació addicional que són aquells que, a través d’una trucada telefònica o d’una connexió a Internet, mitjançant un determinat prefix (803, 806, 807, 907 i 905), comporten una retribució per la prestació d’uns serveis d’informació o entreteniment i, en conseqüència, repercuteixen als usuaris un cost addicional a part del cost de la pròpia trucada.

Abans de realitzar la trucada telefònica o la connexió a Internet

  • Fixeu-vos en el prefix del número al qual voleu trucar, que determina el tipus de servei que obtindreu (803: exclusiu d’adults; 806: d’oci o entreteniment; 807: serveis professionals; 907: serveis professionals, d’oci o entreteniment i serveis classificats per a adults a través d’Internet, 905: serveis basats en la recepció de trucades massives) i en la quarta xifra del número –aquella que segueix al prefix- que és indicativa del cost de la trucada (0 i 1 més barat / 8 i 9 més car). El preu per minut de les trucades realitzades des de telèfons se situa entre els 0,35 euros o menys, en el tram més barat, i els 3,45 euros o més, en el tram més car.
  • Recordeu que la publicitat d’aquests serveis ha d’indicar el preu màxim del minut amb impostos inclosos (o de la trucada pel que fa als 905), diferenciar si la trucada es fa des d’un telèfon fix o des d’un telèfon mòbil, i el públic al qual es destina el servei (per al cas de serveis destinats exclusivament a majors de 18 anys).
  • Sapigueu que teniu dret a sol•licitar la desconnexió d’aquests tipus de serveis a la vostra companyia telefònica.

Desconfieu o sigueu molt cautelosos amb:

  • Anuncis o pàgines web que anuncien aquests serveis sense identificar-ne el responsable (nom, raó social, adreça, NIF, etc.), les de dubtosa procedència, aquelles que s’anunciïn en mitjans desconeguts o les que informin en idioma no oficial.
  • Aquelles promocions gratuïtes, regals, ofertes de treball... que us remeten a un número de tarifació addicional.
  • Anuncis en pàgines web sobre: subhastes en línia, casinos en línia, pornografia, oportunitats de negoci o inversions, vendes piramidals, productes o serveis miracle, jocs i melodies o logos per a telèfons mòbils, etc.

Durant la trucada o quan esteu navegant per Internet

  • Un cop triat el servei, en el mateix moment d’iniciar-se la comunicació i amb caràcter previ a l’inici del servei pròpiament dit, l’empresa ha d’informar mitjançant una locució telefònica o informació gràfica en pantalla del preu màxim del minut amb impostos inclosos, diferenciant si la trucada es fa des d’un telèfon fix o des d’un telèfon mòbil, indicar el públic al qual es destina el servei (per als casos de serveis exclusius per a majors de 18 anys), i la identitat del titular del número en serveis de veu o la identitat del prestador del servei en serveis de dades.
  • No descarregueu d’Internet cap tipus de contingut del qual no en tingueu absoluta seguretat pel que fa a la seva procedència.
  • Mantingueu visible el número de node o de connexió telefònica emprada durant la connexió a Internet, o comproveu regularment aquest número.
  • No obriu els correus electrònics de procedència desconeguda, ja que poden obrir continguts que comporten la descàrrega d’un programa amb connexió a un número de tarifació addicional que, a més, pot quedar com a predeterminat en el vostre ordinador. 
  • Talleu la connexió telefònica en el cas que detecteu que l’operadora dilata la trucada de manera deliberada demanant dades irrellevants o innecessàries en relació amb el servei que preteneu sol·licitar. 
  • Pareu atenció a la durada de la trucada: la connexió tindrà una durada màxima de 30 minuts, passats els quals quedarà interrompuda la comunicació automàticament. Aquesta durada serà de 5 minuts per al cas de sorteigs i concursos. Les connexions a pàgines web de pagament tenen una durada màxima de 30 minuts.
  • Dediqueu especial atenció als tipus de serveis si van destinats als menors d’edat i controleu-ne la durada que, en cap cas, podrà superar els 8 minuts, passats els quals la comunicació s’ha de tallar automàticament. Amb caràcter previ a l’inici del servei, cal indicar que es precisa l’autorització dels pares o del titular del telèfon per a l’ús del servei.

Després de la trucada o connexió a Internet

  • Comproveu la facturació del telèfon. La factura està desglossada i podeu comprovar-hi si consten trucades a números de tarifació addicional.
  • Si no esteu d’acord amb els serveis de tarifació addicional facturats, podeu pagar el servei de telefonia bàsica i deixar de pagar únicament els de tarifació addicional i així evitar el tall de línia (suspensió i interrupció).
  • Us podeu adreçar a la nostra Oficina Municipal d’Informació al Consumidor o al correu electrònic omic@castellarvalles.cat.
  • Envia
  • Comparteix
Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40