Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

L'Oficina d'Informació per a Persones Estrangeres atén a 287 persones durant el procés de regularització

Dimecres 11 de maig de 2005
L'Ajuntament de Castellar ha expedit 230 certificats d'empadronament Entre el 7 de febrer i el 7 de maig, termini fixat per Govern Central, per regularitzar la situació de la població nouvinguda, l'Oficina d'Informació a les Persones Estrangeres de Castellar del Vallès ha atès a 287 persones. El responsable de l'Oficina ha donat informació i assessorament a les persones migrades sobre el procés de normalització dels immigrants i sobretot, de la documentació que calia presentar per acollir-se al procés. Un dels documents bàsics que calia presentar per tal de regularitzar la situació era el certificat d'empadronament, que acreditava que es vivia a l'estat espanyol abans del 7 d'agost de 2004. En aquest sentit, el Servei d'Atenció al Ciutadà (SAC) de l'Ajuntament de Castellar ha expedit 230 certificats d'empadronament. Altres documents eren un contracte laboral. La majoria de nouvinguts atesos a l'Oficina de Castellar han presentat contractes del sector domèstic, seguit de l'hosteleria i la construcció. Les dificultats que han aparegut durant el procés són els aspectes relacionats amb l'empadronament, la voluntat dels empresaris d'acollir-se al procés i l'endarreriment en la resolució de les sol·licituds. Les persones migrades que s'han acollit al procés de regularització hauran d'esperar ara, uns tres mesos com a màxim, per saber si finalment, el govern central ha normalitzat la seva situació a l'estat espanyol. Amb tot, les persones que van acollir-se al procés a l'inici, possiblement ja han rebut la notificació. Durant el procés de regularització, que s'ha allargat tres mesos, l'Oficina de Castellar ha fet un treball que ha dividit en dues etapes. La primera, del 7 de febrer al 25 de març, en la qual es van fer visites en grups, d'unes 8-10 persones, i dues assemblees informatives per tal de donar bàsicament informació als immigrants. I una segona etapa, del 25 de març al 7 de maig, en la què es van fer visites personalitzades per tractar amb detall si els documents a presentar eren correctes. A més, en les darreres dues setmanes, l'Oficina ha rebut un gran volum de visites per donar informació sobre l'empadronament per omissió. Cal destacar que l'Ajuntament de Castellar ha expedit un total de tres certificats d'empadronament per omissió. Pel que fa a les persones que no han pogut tramitar la seva regularització durant aquests tres mesos, ara ho podran fer a través d'altres processos. Si segueixen treballant de forma irregular i denuncien el seu empresari es podrien beneficiar del permís per col·laboració amb les autoritats. Aquest procés d'arrelament laboral, entrarà en vigor el 7 d'agost. D'altra banda, mitjançant el procés anomenat d'arrelament social que té previst regularitzar les persones que fa més de tres anys que viuen a l'estat espanyol. En tot cas, i un cop el procés de regularització ha finalitzat, l'Oficina d'Informació a les Persones Migrades de Castellar, continua oberta. Les visites es fan els dilluns, de 16.00 a 20.00h, al SAC, a l'edifici del Palau Tolrà.
Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40