Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

Arroba
Arroba

L’Ajuntament implanta el servei de factura electrònica

Dijous 4 de novembre de 2010

També es posa en marxa un sistema que permetrà a la ciutadania rebre notificacions oficials de l’Ajuntament per mitjans electrònics

Els proveïdors de l’Ajuntament de Castellar del Vallès podran presentar a partir d’ara les seves factures en format electrònic. El consistori ha implantat aquesta setmana el servei e.FACT, una eina que l’Administració Oberta de Catalunya (AOC) posa a disposició de les administracions públiques catalanes.

A través d’una bústia que s’ha instal·lat al portal web www.castellarvalles.cat, el proveïdors podran trametre les seves factures electròniques a l’Ajuntament a través d’un format electrònic específic que es pot descarregar a la pàgina web www.facturae.es. Els documents electrònics generats a través d’aquesta eina tenen la mateixa validesa legal que les factures en paper.  

El nou servei pretén facilitar la relació econòmica i empresarial entre Ajuntament i proveïdors. A banda de reduir els costos d’emissió de factures en paper, es pretén agilitar el procediment de tramitació interna de les factures i assolir per tant una major eficiència i eficàcia de l’administració.

Entre els principals avantatges de l’e.FACT, destaca que les factures que es presentin en format electrònic queden registrades immediatament en el registre d’entrada de l’Ajuntament. A més, les dades originals de les factures arriben sense entrades manuals a l’administració i, per tant, no hi ha marge d’error.

A través d’aquest servei, els proveïdors poden consultar en tot moment l’estat de tramitació de les seves factures. Així podran disposar amb antelació de l’acceptació de les seves factures, i planificar millor la seva tresoreria i les opcions de negociació amb les entitats financeres.

Notificacions electròniques

El consistori també ha implantat aquests dies un altre projecte  d’administració electrònica desenvolupat per l’Administració Oberta de Catalunya. Es tracta de l’e.NOTUM, que permetrà que els ciutadans rebin per mitjans electrònics notificacions en els seus procediments administratius. Amb aquest projecte s’afavoreix la immediatesa de les notificacions, escurçant així el temps de resolució dels processos.

Per utilitzar aquest servei, les persones interessades hauran de sol·licitar-ho  expressament i disposar de signatura electrònica. L’accés a e.NOTUM es realitza a través del portal www.castellarvalles.cat. Cada vegada que rebi una notificació, el ciutadà rebrà un avís per correu electrònic o sms.

El sistema e.NOTUM permet acreditar la data i l’hora en què es posa a disposició de l’interessat la notificació, així com la data i hora d’accés al seu contingut. La notificació s’entén practicada a tots els efectes legals en el moment en què es produeixi l’accés al contingut o passats quinze dies naturals a la seva tramesa.

El Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya (Consorci AOC) ha subvencionat amb 3.000 euros cadascun els projectes e.FACT, e-NOTUM per tal de facilitar-ne la implantació a Castellar. Els dos serveis quedaran integrats en un futur dins la carpeta ciutadana, una eina que permetrà a la ciutadania tenir accés a través del web municipal a la consulta de les seves sol·licituds al registre telemàtic, les aplicacions de padró i informació territorial i l’estat dels seus tràmits.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40