Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

La Brigada d'Espai Públic va dur a terme l’any passat 2.468 treballs de manteniment, logística, obra nova i reparacions
La Brigada d'Espai Públic va dur a terme l’any passat 2.468 treballs de manteniment, logística, obra nova i reparacions

La Brigada d'Espai Públic va dur a terme l’any passat 2.468 treballs de manteniment, logística, obra nova i reparacions

Dimecres 18 de gener de 2012

La Brigada Municipal va efectuar l’any 2011 un total de 2.468 treballs corresponents a actuacions de manteniment correctiu de la via pública i dels edificis municipals, tasques de logística, obres noves i reparacions. El nombre d’actuacions registrades dels operaris de la Regidoria d’Espai Públic es va incrementar un 52% respecte l’any anterior.

Per tipus de tasques, és remarcable que un 44% dels treballs es van dedicar al manteniment d’edificis públics i un 39% a actuacions de logística. El 17% restant es distribueix en tasques específiques com són el manteniment de vials, obres noves, neteges i reparacions diverses per actes de vandalisme, pintades de grafits o col·lisions entre vehicles.

De la totalitat d’hores emprades pels operaris de la Brigada Municipal durant l’any 2011, un 44% es van dedicar al manteniment d’edificis, mentre que un 34% es va destinar al manteniment de vials. A continuació hi figuren els treballs de logística, que tot i ser molt nombrosos són de curta durada i van suposar una inversió del 5% del temps total. Amb tot, les hores dedicades per aquest concepte es van reduir, respecte el 2010, en dues terceres parts.

Augment de l’obra nova i les reparacions per vandalisme

Respecte el 2010, cal destacar que van augmentar els treballs d’obra nova, que van passar de 5 a 109 actuacions. Això es deu al fet que la Brigada ha assumit diverses tasques que anteriorment l’Ajuntament contractava al sector privat. També és destacable l’augment interanual del nombre d’actuacions a causa de reparacions per vandalisme o grafits. En tots dos casos (obra nova i vandalisme), el temps invertit es va triplicar respecte l’any anterior, per bé que globalment només suposen un petit percentatge del total del temps utilitzat.

Pel que fa a la tipologia dels treballs, figuren en primer lloc els treballs de jardineria (18%), paleta (15%), reparacions de clavegueram (12%), voreres (10%), electricitat  (8%) i fusteria (6%).

En relació als espais de les actuacions, el 48% del temps es va destinar als carrers de la vila, el 17% als edificis educatius, l’11% als edificis d’ús administratiu, el 10% a les places i el 14% restant a diversos conceptes.

Pel que fa a les notificacions que han originat un treball de la Brigada, un 39% procedeixen de la mateixa Regidoria d’Espai Públic, un 16% procedeixen dels responsables dels centres, un 14% de les entitats locals, un 10% de les regidories, un 7% de la ciutadania i un 6% de la Policia Local.

El temps màxim de resposta entre el moment en què es produeix una queixa o suggeriment i l’inici de les obres ha estat d’un màxim de 18 dies pels treballs de jardineria i fontaneria, 13 pels treballs de pintura, 11 pels treballs de fusteria, i 8 pels treballs en vials. Pel que fa a la logística, el temps de resposta és de 25 dies, el que indica que els beneficiaris fan les demandes amb més antelació.

Cal assenyalar que aquesta estadística no inclou els manteniments regulars ja establerts, com són els de les places i zones verdes i alguns manteniments d’edificis i carrers.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40