Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

L’Ajuntament demana la connexió directa amb transport públic de Castellar amb Barcelona, Terrassa i l’UAB

Dimecres 14 d'octubre de 2015

El consistori ha presentat set al·legacions al Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2020

L’Ajuntament de Castellar del Vallès ha presentat aquest mes d’octubre un total de set al·legacions al Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2020 (PTVC). Aquest document, que el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat va treure a informació pública el passat estiu, defineix les directrius i les línies d’actuació per als propers anys en relació amb l’oferta i la gestió dels serveis de transport públic a Catalunya.

El consistori ha expressat que el PTVC no preveu cap tipus d’actuació de millora de transport públic per carretera al municipi de Castellar del Vallès. Entre d’altres accions que es consideren totalment prioritàries, es demana la creació d’un servei directe “exprés” entre Castellar i Barcelona. En aquest sentit, s’apunta que Castellar és, d’entre els municipis que podrien ser susceptibles de tenir aquest tipus de servei segons el pla, el municipi amb més població (23.462 habitants a 1 de gener de 2015) que no té una connexió directa amb la capital de Catalunya.

En l’argumentari de l’informe tramès a la Generalitat, l’Ajuntament apunta que el servei ja havia existit fins als anys 90 i considera que, en l’actualitat, el servei seria competitiu considerant l’existència del carril BUS-VAO a l’autopista C58.

Petició d’una línia Castellar – Terrassa i Castellar - UAB

En una segona al·legació, se sol·licita la creació d’una línia transversal que permeti connectar amb transport públic Terrassa, Castellar, Sentmenat, Caldes i Granollers. L’Ajuntament remarca en el text tramès a la Generalitat que no existeix una línia interurbana de entre Castellar del Vallès i Terrassa. Així, per arribar amb transport públic a la cocapital del Vallès Occidental, cal anar a Sabadell i fer transbordament amb RENFE o bé amb la línia d’autobús C5.

Aquesta petició és considerada prioritària atenent que Terrassa és  ciutat universitària i un nucli veí de primer ordre que presta serveis i amb el qual es creen relacions de mobilitat obligada.

També es recorda que la concessió del servei entre Caldes i Terrassa havia estat en funcionament fa uns anys. La prolongació del servei fins a Granollers permetria disposar d’una connexió directa amb un pol primari que disposa de línies de ferrocarril (Vic -Puigcerdà i Girona) que actualment són de molt difícil accés per als habitants de Castellar (ja que s’han de desplaçar fins a Barcelona o a Montcada Bifurcació). Aquesta connexió amb la capital del Vallès Oriental suposaria també la possibilitat d’enllaçar Castellar amb diverses línies interurbanes que donen servei a un seguit de poblacions amb les quals l’accés en transport públic és impossible.

La connexió amb l’UAB

Una altra demanda és que s’inclogui l’oferta de transport públic directe entre Castellar i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), atenent a la previsió de creació de nous serveis singulars amb el HUB del centre universitari. Aquesta petició respon a l’elevat nombre d’estudiants i de professorat que s’hi desplaça diàriament des de la vila.

Altres al·legacions

L’escrit d’al·legacions presentat per l’Ajuntament també incorpora la sol·licitud d’una bona coordinació entre els serveis d’autobús interurbà i el servei de ferrocarril en el disseny final de l’intercanviador de la plaça d’Espanya de Sabadell. Alhora, es demana que aquest espai es doti amb un punt de “park&ride” que doni servei a les persones que utilitzen el cotxe en el primer tram del seu desplaçament.

En l’àmbit de la gestió tarifària, el consistori també posa de manifest que el municipi resulta greument penalitzat pel fet d’estar situat a la zona 3C. Aquest fet provoca situacions com ara que els joves no puguin utilitzar targetes TJove d’una zona per desplaçar-se de Castellar a Sabadell. Una altre inconvenient és que amb les freqüències de cap de setmana per anar de Barcelona a Castellar, cal timbrar dues vegades una targeta de dues zones perquè el temps habilitat és insuficient.

Una sisena al·legació atén a l’objectiu de millora d’informació de les persones usuàries: així, es demana la dotació de les principals parades de la línia C1 entre Castellar i Sabadell amb una pantalla d’informació en temps real del servei per tal de poder informar del temps d’espera en cas d’incidència.

Finalment, per tal de complir l’objectiu d’adaptar els horaris a les necessitats dels usuaris, el consistori demana que s’augmenti una expedició del servei entre Sabadell i Castellar entre les 21.50 i les 22.40 h els dies feiners, ateses les reiterades queixes dels usuaris. L’Ajuntament apunta que, en aquesta franja horària, hi ha paradoxalment un millor servei els dies festius i el mes d’agost, ja que la freqüència de pas és de 30 minuts fins a les 22.30 h.

L’Ajuntament resta a l’espera de la resolució de totes aquestes aportacions, la majoria de les quals ja van ser presentades en l’anterior PTVC aprovat per la Generalitat, l’any 2008.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40