Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

Logotip del Síndic de Greuges.
Logotip del Síndic de Greuges.

El Síndic de Greuges presenta l’informe anual de les actuacions realitzades a Castellar del Vallès

Dimarts 11 d'abril de 2017

El nombre de queixes i actuacions d’oficis obertes al municipi és inferior a la mitjana d’ajuntaments amb una població similar

El Síndic de Greuges de Catalunya ha presentat l’informe anual de l’exercici 2016 corresponent al recull de queixes i consultes que aquesta institució ha rebut sobre les administracions públiques en l’àmbit del municipi.

Durant l’any 2016, el Síndic de Greuges ha obert un total d’11 queixes i actuacions d’ofici que feien referència a qüestions que són competència de l’Ajuntament, la majoria de les quals relacionades amb urbanisme, habitatge i medi ambient (5). Altres temes plantejats estan vinculats a administració pública i tributs (3), polítiques socials (2) i consum (1).

Les 11 queixes rebudes al municipi són inferiors a la mitjana de queixes que s’han rebut en ajuntaments de municipis amb mides poblacionals similars a Castellar (que ascendeix a  16,7 queixes). Segons s’assenyala a l’informe, “les dades posen en evidència un descens del nombre d’aquestes actuacions en els darrers anys, fet positiu pel que fa al funcionament de l’Administració local”. El temps de mitjana de tramitació de les actuacions que afecten l’Ajuntament és de 95,9 dies.

Pel que fa a l’estat de tramitació de les queixes que afecten l’Ajuntament, durant el mateix 2016 s’han resolt 8 actuacions (72,7%) i 3 continuen en tramitació (27,3%). Del conjunt de queixes finalitzades, en sis dels vuit casos la solució ha arribat “abans que el Síndic formulés suggeriments i recomanacions o bé s’ha acceptat la resolució un cop el Síndic s’hi ha pronunciat”. L’informe assenyala que en els altres dos casos no calia que l’Ajuntament fes cap actuació.

84 atencions a la població castellarenca

El Síndic va rebre 84 demandes d’actuació de persones que resideixen a Castellar del Vallès, de les quals 47 van ser queixes i 37 van ser consultes. Respecte l’any anterior, el nombre de consultes i queixes s’ha incrementat un 42%.

Del total d’atencions realitzades, 28 feien referència a la Generalitat de Catalunya i 25 a l’Ajuntament de Castellar del Vallès. En menor mesura, també s’han rebut queixes i consultes referides a altres administracions locals, companyies de serveis i universitats.

Quant a la matèria de les queixes i consultes tramitades durant l’any 2016, el nombre més nombrós s’ha concentrat en l’àmbit del consum (20), seguit per urbanisme, habitatge i medi ambient (19), polítiques socials (18), administració pública i tributs (17) i seguretat ciutadana i justícia (7).

D’altra banda, l’informe indica que les atencions procedents del municipi superen les de poblacions de grandàries similars, ja que la mitjana és de 56,3 queixes i consultes.

Desplaçaments al municipi

En el marc d'un conveni de col·laboració signat el 2008 amb l’Ajuntament, l’Oficina del Síndic du a terme desplaçaments al municipi amb l’objectiu d’atendre la ciutadania. En la visita que es va dur a terme l’any passat, concretament el 3 de març, es van realitzar un total de 19 atencions al veïnat de Castellar, 13 de les quals eren queixes i 6 consultes.

El mateix conveni preveu la tramesa a l'Ajuntament de l’informe anual que s’ha presentat aquesta setmana i que recull la situació de les queixes gestionades referents al municipi i una estadística de les consultes que s'hagin atès des del Síndic.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40