Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

L'estand situat a El Mirador oferirà informació els dimarts i dimecres de 10.30 a 14 h fins al mes de gener.
L'estand situat a El Mirador oferirà informació els dimarts i dimecres de 10.30 a 14 h fins al mes de gener.

L’Ajuntament impulsa una campanya per fomentar l’ús de l’idCAT Mobile Connect

Dimecres 22 de novembre de 2017

El Servei d’Atenció Ciutadana compta des d’aquesta setmana amb un estand informatiu que vol afavorir la utilització d’aquest sistema innovador d’identificació que facilita la gestió de serveis públic

L’Ajuntament ha engegat una campanya per tal de fomentar la utilització de l’idCAT Mobile Connect. Aquest sistema innovador d’identificació,  basat en el telèfon mòbil i que facilita la gestió dels serveis públics, es va engegar el passat mes de setembre com a projecte pilot pels municipis de Castellar del Vallès, Esparreguera i Manlleu.

idCAT Mobile Connect és un servei dirigit a la ciutadania que combina l’idCAT, el servei d’identificació pública de Catalunya, i el Mobile Connect, el mecanisme d’autenticació que estan impulsant les operadores de telecomunicacions a nivell mundial. Mobile Connect és més fàcil i segur que els mecanismes actuals d’autenticació d’usuari i contrasenya o basats en l’enviament de codis per SMS.

Des d’avui i fins a finals del mes de gener, l’Ajuntament instal·larà un estand al Servei d’Atenció Ciutadana d’El Mirador amb informació sobre com obtenir l’idCAT Mobile i com activar el Mobile Connect (servei disponible per part dels operadors Vodafone, Telefònica i Orange). Durant aquest període, tots els dimarts i dimecres, de 10.30 a 14.00 h, l’estand comptarà amb un dinamitzador que assessorarà els usuaris que estiguin interessats a utilitzar el servei. La recepció d’El Mirador també comptarà amb ordinadors des d’on es podrà comprovar el funcionament del sistema idCAT Mobile Connect a l’hora de fer una sol·licitud a l’administració.

Obsequi de les operadores

Val a dir que tots aquells usuaris que utilitzin idCAT Mobile Connect per fer un tràmit rebran un obsequi de la seva operadora de telefonia. En el termini de 15 dies, l’ajuntament hi contactarà per lliurar l’obsequi, que consisteix en un carregador de dispositius mòbils o un clauer USB, a més de material de merchandising de les operadores de telefonia. En cas que el ciutadà o la ciutadana realitzi el tràmit a l’estand informatiu d’El Mirador, l’obsequi el rebrà al moment.

Val a dir que només es lliurarà un premi per a cada usuari, independentment del número de tràmits realitzats. No es tindran en compte per a l’obsequi les actuacions d’autenticació amb idCAT Mobile Connect, per exemple, per a consultar la carpeta ciutadana.

Presentació dels resultats de la prova pilot, al Mobile World Congress 2018

El projecte pilot idCAT Mobile Connect està impulsat per l’Administració Oberta de Catalunya (AOC), la Generalitat de Catalunya, la Fundació Mobile World Capital Barcelona, GSMA, i les operadores de telecomunicacions Vodafone, Telefónica i Orange.

Els ajuntaments de Castellar del Vallès, Esparreguera i Manlleu han estat les primeres administracions públiques a Europa en utilitzar en un entorn real la solució de Mobile Connect.El projecte pretén avaluar en aquests tres municipis tots aquests avantatges abans de planificar un desplegament a totes les administracions catalanes.

Els resultats de la prova pilot, que tindrà una duració de sis mesos, es presentaran en el marc del Mobile World Cogress 2018, que tindrà lloc del 26 de febrer a l’1 de març a Barcelona.

  • Envia
  • Comparteix
Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador








Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40