.jpg)
L’Escola Bressol Municipal Colobrers ha ampliat el nombre de places amb la posada en funcionament, la setmana passada, d’una nova aula d’1 a 2 anys que ofereix tretze places per a infants nascuts el 2024. Amb aquesta ampliació, el centre passa a disposar de 107 places en total i reforça la seva capacitat per atendre la demanda creixent de famílies del municipi.
L’obertura del nou grup ha estat possible gràcies a les obres d’ampliació i millora dutes a terme recentment a l’equipament del carrer de Prat de la Riba. La intervenció ha permès reordenar els espais interiors i ha comportat també la millora de l’aula de 0 a 1 anys, que ara té més llum natural i ventilació gràcies a l’ampliació d’una finestra.
Tot i que el nou grup d’I1 ja està en funcionament, el centre informa que encara queden places disponibles i convida les famílies interessades a contactar amb la direcció per obtenir més informació. L’oferta actual del centre queda configurada amb una aula d’I0, tres aules d’I1 i tres aules d’I2.
Una resposta a la creixent demanda de places
L’ampliació respon a la necessitat de donar resposta a l’increment de demanda de places per a infants d’1 a 2 anys i ha quedat integrada de manera estable en el marc de la nova licitació del servei de gestió de les escoles bressol municipals, adjudicada el passat mes de juliol a Suara Serveis SCCL.
D’aquesta manera, el municipi ha passat a oferir de 155 a 168 places en el conjunt de les dues escoles bressol municipals. En aquest nou escenari, Colobrers oferirà 107 places distribuïdes en un grup de 0 a 1 anys, tres grups d’1 a 2 anys i tres grups de 2 a 3 anys, mentre que l’Escola Bressol Municipal El Coral mantindrà les seves 61 places organitzades en un grup de 0 a 1 anys, un d’1 a 2 anys i dos grups de 2 a 3 anys.
Més personal per reforçar l’atenció als infants
Aquesta ampliació “reforça el compromís de l’Ajuntament de garantir una educació pública de qualitat des dels primers anys de vida, fins i tot en un context de davallada de natalitat que afecta Castellar i el conjunt de Catalunya”, segons la regidora d’Educació, Anna Riera.
La regidora explica que la nova licitació incorpora un increment significatiu de personal educatiu i de suport per garantir una atenció més personalitzada i adaptada a la diversitat. En el cas de Colobrers, el reforç global suposa un augment de cent hores setmanals, que inclouen la dotació associada a la nova aula —amb 32 hores setmanals de mestra o tutora, 24 hores d’educadora d’infantil i 20 hores addicionals per al període de familiarització durant els mesos de setembre i octubre—, així com un increment general de plantilla amb 12 hores més d’educadores, 30 hores més de suport a infants amb necessitats específiques de suport educatiu i una hora i quinze minuts addicionals de personal psicopedagògic.
Pel que fa a l’Escola Bressol Municipal El Coral, l’increment és de 50 hores setmanals, que corresponen a més hores d’educadores, de personal de suport i de reforç per a infants amb necessitats específiques de suport educatiu, a més de 5 hores suplementàries per als mesos de familiarització.
El nou contracte del servei d’escoles bressols municipals té una durada de tres anys prorrogables dos anys més i ha comportat també un increment pressupostari notable. L’aportació anual del consistori és de pràcticament 925.000 euros, xifra que representa un augment de 339.000 euros i un increment del 58% respecte al contracte anterior, que era de 585.000 euros.