La participació ciutadana en l’elaboració de la normativa municipal ve regulada a l'article 66bis de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya i a l’article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Les normes anteriorment apuntades determinen que, amb caràcter previ a l'elaboració d’un projecte o avantprojecte normatiu, es disposarà d’una Consulta Pública a través del Portal de Transparència per obtenir l’opinió de la ciutadania afectada per la norma que es pretén elaborar o modificar respecte els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i oportunitat de la seva aprovació i els objectius de la norma, principalment.
Per decret de l’alcaldia núm. 1182 de data 10 de novembre de 2020, s’ha disposat que s’efectuï el tràmit de consulta publica a la ciutadania establert a l’article 66 bis de la Llei 26/2010, d’acord amb el mandat de participació ciutadana establert a l’article 133.1 de la Llei 39/2015, mitjançant la publicació d’un edicte a la pàgina web municipal per un termini d’audiència de 15 dies hàbils, segons indica l’article 68 de la Llei 26/2010.
Els motius que motiven i justifiquen l’elaboració d’un nou text regulador de la mobilitat de castellar i que conten als informes tècnics estants a l’expedient, són els que es traslladen tot seguit:
“La normativa municipal vigent reguladora de la mobilitat del nostre municipi és l’Ordenança ORDENANÇA MUNICIPAL REGULADORA DE CIRCULACIÓ DE VIANANTS I DE VEHICLES DE CASTELLAR DEL VALLÈS. Aquesta normativa aprovada de forma definitiva pel Ple municipal en sessió de data 31 de maig de 2005 i publicada en el BOPB núm. 146 en data 20 de juny de 2005, ha sofert les següents modificacions:
A banda de l’anterior, durant els darrers anys la mobilitat urbana ha sofert uns canvis respecte a l’increment de la població a vila, així com un increment substancial del parc mòbil. Que aquest increment repercuteix en problemes de mobilitat i estacionament de vehicles. Que, al marge de l’augment del parc mòbil referit anteriorment, és necessari adequar-se a la nova realitat viària, agilitzar el procés de retirada i desballestament de vehicles abandonats, tenir present l’aparició de nous elements com ara els VMP; fets entre d’altres, que fan necessari adequar la normativa municipal a la normativa general.
Que aquest increment repercuteix en problemes de mobilitat i estacionament de vehicles.
Que, al marge de l’augment del parc mòbil referit anteriorment, és necessari adequar-se a la nova realitat viària, agilitzar el procés de retirada i desballestament de vehicles abandonats, tenir present l’aparició de nous elements com ara els VMP; fets entre d’altres, que fan necessari adequar la normativa municipal a la normativa general.
Davant tot això, és la voluntat d’aquesta administració proveir d’un únic text regulador que consolidi les consecutives modificacions efectuades a la norma, als efectes de garantir el principi de seguretat jurídica i, alhora, dotar al municipi d’una regulació que sigui l’adequada segons la normativa vigent, Llei Seguretat Vial 6/2015 de 30 d’octubre; regulació VMP segons instrucció 16/V-124 i 19/V-134.”
Per tot l’anterior, la ciutadania en general, les organitzacions i les associacions que tinguin interès en presentar suggeriments i altres aportacions a la redacció de la nova ordenança municipal podran aportar-les, dins el termini de 15 dies hàbils a comptar des del 13 de novembre fins el 3 de desembre de 2020, ambdós inclosos, tot emplenant el formulari següent.
En aquest apartat es pot trobar els diferents documents que formen part de l'expedient: