Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 
Ets a:

Actuacions

Projecte de rehabilitació del camí del pont Vell del riu Ripoll

Data de previsió d'inici | Octubre 2010
Data inici | 01/10/2010
Data de finalització prevista | Novembre 2010
Pressupost inicial | 51.308,81
Finançament | Fons Estatal per a l'Ocupació i la Sostenibilitat Local 2010
El Pont Vell del Riu Ripoll
ampliar imatge

Una altra actuació inclosa dins el Fons Estatal per a l’Ocupació i la Sostenibilitat Local 2010 consistirà en la restauració del mur de contenció del camí del Pont Vell que es va esllavissar arran de les fortes pluges de l’octubre de 2005.

Els aiguats d’aquell any van provocar que l’estructura del mur cedís i el material esllavissat es diposités a l’interior de la sèquia Monnar, un canal de reg de gran interès patrimonial ja que era la xarxa hidràulica construïda al llarg dels segles per fer arribar l’aigua a les hortes, molins i fàbriques.

Els treballs s’iniciaran amb la neteja del material esllavissat de l’interior de la sèquia i el sanejament del talús. Posteriorment es restaurarà el mur, de 5 m d’alçada i 40 cm de gruix de pedra calcària. Un cop acabada aquesta actuació, es procedirà a restaurar el mur de la sèquia, de 6 m de llargada i una alçada d’1 m. i finalment es col·locarà la tanca de fusta que hi havia inicialment al camí.

El camí del pont Vell, que té uns dos metres d’amplada, està situat a la riba esquerra del riu Ripoll. Neix a la carretera de Terrassa C-1415, al costat del pont Nou i enllaça el final del nucli urbà amb diverses zones d’horta. Es tracta d’un itinerari molt freqüentat que passa pel pont Vell, que es va restaurar l’any 2002.

L’actuació, que es troba pendent de licitació, es realitzarà entre els mesos d’octubre i novembre, i suposarà una inversió de 51.000 euros.

Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40