Aspectes obligatoris pels establiments comercials
Diverses lleis i ordres regulen les activitats comercials que obliguen a tots els establiments a tenir unes pautes d’informació als consumidors. Convé tenir presents els aspectes següents:
Horaris:
- Els establiments comercials han d’exposar l’horari adoptat de manera que la informació sigui visible al públic, fins i tot amb l’establiment tancat.
- Els establiments comercials poden obrir els dies feiners un màxim de 12 hores diàries, entre les 7 i les 22 hores.
- El temps d’obertura setmanal no pot superar les 72 h.
Preus:
- Exhibició correcta del preus finals incloent impostos de tots els productes de l‘establiment, tant a l’aparador com a l’interior (preus precedits de les sigles P.V.P.).
Lliurar factura o comprovant de venda:
Hi ha de constar, si més no:
- Identificació de l’establiment
- Concepte
- La quantitat total abonada pel consumidor
- Data
Tot usuari té dret a rebre un pressupost previ per escrit dels serveis que sol·liciti. En cas de renunciar a aquest pressupost, cal indicar-ho per escrit.
Normalització lingüística:
- Tots els rètols i demés informació adreçada al consumidor, tant si són fixes com provisionals i d’interior o exterior de l’establiment han d’ésser redactats almenys en català.
Fulls de reclamació:
- Tenir fulls de reclamació (model oficial) a disposició dels consumidors
- Tenir visible fàcilment el cartell anunciant que es disposa dels fulls de reclamació
Per qualsevol dubte o aclariment podeu posar-vos en contacte amb l’Àrea de Comerç de l’Ajuntament de Castellar del Vallès al telèfon 93 714 40 40.