Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

Televida
Televida

El Servei Local de Teleassistència va atendre l’any 2012 més d’11.000 trucades i 321 situacions d’emergència

Dimarts 9 d'abril de 2013

El Servei Local de Teleassistència va gestionar durant el 2012 un total d’11.333 trucades i 321 situacions d’emergència a Castellar del Vallès. Aquest és un recurs preventiu i de proximitat prestat per la Diputació de Barcelona en cooperació amb l’Ajuntament. El seu objectiu és oferir a les persones grans i/o amb dependència i als seus cuidadors un suport personal per continuar vivint al seu domicili amb seguretat, companyia i qualitat de vida.

Les persones beneficiàries d’aquest servei són ateses davant de situacions de crisi, caigudes, emergències sanitàries o de l’habitatge. Així, poden contactar de forma immediata amb el centre d’atenció mitjançant un terminal de teleassistència instal·lat al domicili i un penjoll que porta posat l’usuari sense la necessitat d’aixecar l’auricular del telèfon.

L’any 2012 480 persones de Castellar del Vallès van ser usuàries d’aquest servei, el que significa un 15,8% de cobertura del servei a les persones majors de 65 anys. Des que es va posar en marxa el servei l’octubre de 2005, al municipi han estat ateses un total de 725 persones.

663 visites domiciliàries i tècniques i 132 intervencions amb unitat mòbil

A banda d’actuar en situacions d’emergència, el Servei Local de Teleassistència realitza de forma proactiva visites domiciliàries mitjançant l’equip de coordinació de zona. Aquest està format per professionals diplomats en Treball Social, Educació Social i llicenciats en Psicologia. A més, aquests estan en contacte permanent amb els Serveis Socials Municipals.

Els coordinadors de zona van dur a terme l’any passat 430 visites domiciliàries a usuaris de Castellar del Vallès. A més, també es van realitzar 233 visites tècniques. La finalitat és transmetre i rebre informació de les persones usuàries o d’alguna intervenció específica duta a terme pel servei. Tot plegat, amb l’objectiu de realitzar un seguiment acurat de l’estat de la persona i oferir una millor atenció a les persones grans usuàries del servei.

El recurs també compta amb unitats mòbils, vehicles tot terreny equipats amb el material necessari per fer front a diferents situacions: necessitats d'atenció sanitària urgent, d'atenció psicosocial i petites incidències a la llar. L’any passat la unitat mòbil va realitzar 132 intervencions a usuaris de la població.

Per ser beneficiari del Servei Local de Teleassistència cal adreçar-se als Serveis Socials del municipi.

  • Envia
  • Comparteix
Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador








Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40