Desplegar menú

Itinerari Vallesà

Dificultat: molt fàcil

Senyalitzat:

Itinerari de desnivells suaus que permet conèixer la zona agrícola més important de Castellar. Es pot fer a peu i en bicicleta. Sortim del nucli urbà, des la plaça de Catalunya i agafem la ronda de Llevant fins arribar a la rotonda de la Dona Acollidora, on comença la carretera de Sentmenat. Pugem pel carrer del Serrat del Vent, al final del qual hi ha el cementiri municipal (inaugurat el 1912).

Al revolt que hi ha abans d'arribar dalt del cementiri, trenquem a mà esquerra i baixem per la pista forestal. Passem per davant de la masia del Mariner. Seguim pel camí, conegut com el camí de la Salut. Més endavant, sobre una cruïlla a mà esquerra, veurem l'alzina de Can Quer, d'importants proporcions. Seguim pel mateix camí fins trobar una cruïlla amb un camí ample a mà dreta, que ens porta a ca n'Ametller (segle XV). Continuem baixant, passant per sota la casa, fins a travessar un petit torrent al punt conegut com els Safareigs de Ca n'Ametller.

En aquest punt el camí comença una pujada, i ja no el deixarem fins arribar al final, on queda tallat pel camí que porta a Can Casamada (segle XIII). Si prenem el camí cap a mà esquerra tenim la possibilitat d'anar a visitar Can Santpere i l'ermita romànica dedicada a Sant Pere d'Ullastre, i també Can Casamada i la seva font (d'aigua no potable), situada a l'interior d'un bosc magnífic.

Si prenem el camí cap a mà dreta, un cop hem travessat el torrent de Colobrers, agafem el primer camí que s'endinsa pel torrent cap a dalt del parc de Colobrers i fins arribar a l'àrea d'estada on hi ha taules i una font. Seguim el caminet fins arribar a la ronda de Llevant, uns metres més avall de la plaça de Catalunya, el nostre punt de sortida.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40