Desplegar menú

Quilòmetres: 7,6

Dificultat: fàcil

Senyalitzat:

Per realitzar aquest itinerari és recomanable utilitzar la guia publicada pel Centre Excursionista de Castellar en col·laboració amb l'Ajuntament sota el títol Itinerari de Natura Ca n'Oliver - El Castell - Castellar Vell. L'itinerari es realitza seguint els punts de color blau cel.

Prenem com a punt de sortida la plaça Major, en el seu límit amb la carretera de Sentmenat. Baixem avall per la carretera, que a l'alçada de la plaça del Calissó passa a anomenar-se Passeig, fins al final. Creuem la carretera de Sabadell, i passant per davant de l'IES Castellar, continuem cap a mà esquerra per la ronda Ponent en direcció a Can Carner. Al final del mur d'obra, agafem el camí que surt a mà dreta, al costat d'una torre elèctrica.

Continuem i trobem la masia de Ca n'Oliver. Un cop hem passat la casa, agafem un camí que surt a la dreta, per uns esglaons. Una mica més endavant, deixem el camí per anar vorejant un camp llaurat. A uns 50 metres, agafem un corriol que baixa a l'esquerra per dins del bosc de Ca n'Oliver, on trobarem restes d'un sot de carbonet. A uns 300 metres, trobem una pista forestal: la creuem i baixem els graons que ens porten fins al punt on es creua el riu. Arribem a un pla. En aquest punt tenim l'opció d'anar a veure un antic forn d'obra situat a uns 300 m seguint el camí de mà esquerra.

Tornats a situar al pla, agafem el camí que s'endinsa al torrent, buscant un corriol que el creua i comença a pujar per la costa d'en Jan. Arribem a Castellar Vell. Travessem l'esplanada i baixem pel camí ample. Un cop passada la porta de ferro, a mà esquerra, trobem la font de Sant Antoni. Fem la petita pujada que hi ha al costat de la font i de seguida tornem a baixar pel camí que tomba a mà dreta. Al final de la baixada, el camí continua cap a la dreta, però de nou tenim una visita opcional: agafant el corriol que surt a l'esquerra s'arriba a un embassament, una obra d'uns 30 anys d'antiguitat, la finalitat del qual era retenir l'aigua del torrent Mitger per treure'n més profit.

Tornem pel mateix camí fins a trobar-nos la pista que seguíem. Seguim endavant i entrem al torrent Mitger. A uns 700 metres a l'esquerra podem observar la Paret de les Teranyines. Continuem pel torrent fins que arribem al pla, on agafem el camí que puja a l'esquerra. Al final de la pujada arribem al Castell de Castellar. Continuem el camí passant per sota la conducció d'aigua, entre el Castell i l'antiga masoveria i continuem pel camí carreter, entre plataners. En els marges d'aquest camí era típica l'extracció de la terra d'escudella. Arribem a la carretera de Castellar a Terrassa, sota la masia de Can Riera, del segle XV.

Continuem pel costat de la carretera, deixant-la a uns 50 metres per agafar una pista que surt a mà dreta i que transcorre entre horts. Al final del camí ample, trobem un corriol que baixa entre les alzines i ens porta a una altra pista. Pugem cap a mà esquerra. Al cap de 100 metres trobem un altre corriol que baixa entre els arbres fins arribar a la font de Can Pèlecs.

Tornem pel mateix camí que hem baixat fins a la pista. Continuem pujant a la dreta fins arribar al Pont Vell. Travessem el pont i seguim fins a la carretera que ve de Terrassa i continuem en direcció a Castellar. Trenquem pel primer carrer a mà dreta i al cap de 30 metres pugem pel camí pavimentat de l'esquerra. Ja tornem a ser al nucli urbà. Agafant el carrer Marià Fortuny fins al final, podem seguir el camí dels carros fins a arribar a la Plaça de la Miranda, on hi ha una bonica panoràmica de la riba del riu, i acabem el nostre recorregut.

• Pont Vell

Carretera de Terrassa, km 26,7. Consulteu l'itinerari número 1 de l'apartat de Natura

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40